הסברים ופתרון תרגילים

מענה לכל השאלות בפורום מקצועי

פה שואלים שאלות ומקבלים תשובות מהמורים המומחים שלנו שיודעים הכול! אנחנו בטוחים שגם אתם כבר יודעים לא מעט, ולכן אנחנו מזמינים אתכם לענות בעצמם לתשובות של תלמידים אחרים 🙂

כל תגובה שנכתבת כאן, עוברת את האישור של מנהלי הפורום שלנו, כך שתוכלו להיות בטוחים שכל תשובה שתקראו פה היא באמת נכונה.

הוסף הודעה

יש לך כבר משתמש? 

*התחברות מאפשרת לך לקבל הודעה על תגובות לפוסט שהעלת/לתגובה שכתבת
נתקלתי בבעיית תנועה עם מכונית שמהירותה נתונה בקמ"ש אבל שואלים על כמה מטרים היא תעבור בשנייה. איך אני ממיר קמ"ש למטר בשניה?
תגובה אחת
    אסף – מנהל פורום
    09:08
    06.08.23
    נניח שאני נוסע 1 ק"מ בשעה. זה בעצם אומר שאני נוסע 1 ק"מ ב60 דק'. בכל דקה יש 60 שניות ולכן אני נוסע 1 ק"מ ב3600 שניות (60 כפול 60) כל ק"מ הוא 1,000 מטר. אז אני בעצם נוסע 1,000 מטר ב3,600 שניות נצמצם קצת… (חילוק ב 1000) 1 מטר ב3.6 שניות לכן כדי לעבור מק"מ לשעה למטר בשניה צריך לחלק ב 3.6 כדי לעבור ממטר בשניה לק"מ בשעב צריך לכפול ב3

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איך עובדת שיטת האוזן בחלוקה בין שברים?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    13:08
    08.08.23
    אם יש חלוקה של שתי שברים לדוגמה:
    1
    _
    2
    ___

    1
    _
    4

    אז כופלים את החיצוניים וזה התוצאה של המונה ומחלקים אח"כ בפנימיים וזה התוצאה של המכנה דהיינו:

    1*4
    __
    2*1

    וזה שווה 2…

    מרי אם תקחי עיפרון ותבצעי את הפעולות בציור של חצי עיגול / סהר קטן, מתקבלת אוזן….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה אפשרויות שונות ייתכנו לבחירת שני מס' בין 1-100 כך שהמספר השני יהיה המספר העוקב לראשון? למה הם אומרים של100 אין עוקב? יש לו את 99! מספר עוקב למספר כאשר ההפרשים ביניהם הם 1 ושניהם שלמים. ולמה הם אמרו שהאפשרות למספר עוקב היא רק אחת?יש מספר עוקב מלמטה ויש מלמעלה!!! דחוף אם אפשר..ממש לא מובן!
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    הבעיה שלך נובעת מהבנה מוטעית של המושג מספר עוקב. 99 הוא לא מספר עוקב של 100. 100 הוא עוקב של 99. מספר עוקב הינו מספר שעוקב -בא אחרי- מספר אחר בהפרש קבוע כגון 2 הוא עוקב של 1 או 4 הוא עוקב זוגי של 2. במספרים עוקבים שליליים שזה עד כמה שידוע לי לא נכלל בפסיכומטרי שם -99 הוא העוקב של -100. מה שחשוב הוא מספר עוקב הוא המספר הגדול יותר ממספר כשלהו. שלקחת שבא אחריו בהפרש של אחד ( אלא אם מוגדר עוקב זוגי או עוקב אי זוגי) ולא מספר שקטן ממנו ב1. לכן לגבי השאלה ששאלת 100 לא אפשרי כי העוקב שלו הוא 101 שכבר לא נכלל בקבוצה שהוגדרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איך אני מוצאת את מספר האלכסונים במתומן?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    יש נוסחה למציאת מספר האלכסונים במצולע בעל n צלעות (אני לא יודעת אם זה מה שאת מחפשת אבל זה מה שאני מכירה): n(n-3): 2 בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ידוע כי הנוסחה לחישוב שטח מצולע משוכלל הוא צלע בריבוע כפול שורש 3 חלקי 4. עכשיו נניח ויש לנו 2 מצולעים- משושה ומתומן כאשר אורכי הצלעות שלהם שווים. אם נציב בנוסחה נקבל שהשטח שלהם שווה בניהם ולכל מצולע בעל אותו אורך צלע. האם השטח שלהם באמת שווה?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    הנוסחה הזו אינה נוסחה לחישוב שטח כל מצולע משוכלל, אלא נוסחה לחישוב שטח משולש משולש שווה צלעות בלבד. שטח משושה משוכלל שווה בעצם לשטחם של 6 משולשים שווי צלעות, לכן ניתן לומר ששטח משושה משוכלל הוא 6 כפול הנוסחה לשטח משולש שווה צלעות. עם זאת, שטחים של רבים מהמצולעים המשוכללים האחרים – ריבוע, מחומש, מתומן וכן הלאה – כלל אינם קשורים לנוסחה זאת משום שהם אינם בנויים ממשולשים שווי צלעות. בקיצור, מה שצריך לזכור זה שהנוסחה שהצעת אינה באמת נוסחה לחישוב שטח מצולע משוכלל, ושנוסחה זו קשורה למשולש שו"צ ו-משושה משוכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה בחלוקת מספרים שליליים אין שארית חלוקה?
תגובה אחת
    עופר פרקש
    16:08
    03.08.23
    שלום עידן, כשקראתי את השאלה שלך הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שכשמדובר על שארית חלוקה אנחנו מתייחסים רק למספרים טבעיים, כי הרי חלוקה של מספרים שליליים היא פיקטיבית (הרי אני יכולה לחלק עוגה אחת לחמישה אנשים, אבל לא יכולה לחלק מינוס עוגה לחמישה..). שארית החלוקה מתייחסת ליתרה שנשארת לי מחלוקה של משהו בכמות מסוימת למס' חלקים, וכשמדובר על מס' שלילי שמחולק במספר חיובי (או להפך) אי אפשר לדבר על יתרה. בכל מקרה, חיפשתי הסבר יותר מעמיק, ומצאתי תשובה שנתן אור שריר בפורום ב2007 : שארית מבחינה מתמטית מוגדרת עבור מספרים טבעיים באופן הבא: אם a ו-d הם מספרים טבעיים (וd שונה מאפס) אז קיימים q ו-r המקיימים את המשוואה הבאה: a = q*d + r q מבטא את המנה, ו-r מבטא את השארית. כלומר, בחלוקת a בd, מתקבלת מנה ושארית המקיימות את המשוואה הנ"ל. לדוגמא 6 חלקי 4: 6 = 1*4 + 2 כלומר המנה היא 1 (4 נכנס פעם אחת ב-6) והשארית היא 2. עבור מספרים שליליים ניתן להגדיר שארית בשני אופנים. לדוגמא מינוס 2 חלקי 5: -2 = 0*5 + (-2) או -2 = (-1)*5 + 3 נראה לי שזה מסביר בצורה ברורה מדוע כשמדובר על שארית חלוקה לא מתייחסים למספרים שליליים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בשאלה נכתב כך: שחקן שש בש הטיל שלוש פעמים ברציפות שתי קוביות הוגנות בנות שש פאות כל אחת וקיבל בכל שלוש הפעמים תוצאה של 6:6. מהם סיכוייו לקבל 6:6 פעם נוספת? התשובה של הספר אמרה שכל מאורע מחושב בנפרד ולמעשה אין חשיבות למספר הפעמים שיצא לו 6:6 כי הסיכוי הוא תמיד 1 חלקי 36. זה לא מסתדר לי כל כך. הרי אם הסיכוי להטיל 6 בקוביה פעם אחת שווה לשישית אז לפי מה שהספר אומר גם הסיכוי להטיל 6 בקוביה השניה הוא שישית והרי זה שני אירועים נפרדים אז הסיכוי להטיל 6 בשתי קוביות אמור להיות שישית ולא 1 חלקי 36. מקווה שלא סיבכתי יותר מדי ושלמישהו יש הסבר הגיוני בשבילי
תגובה אחת
    ספיר
    16:08
    03.08.23
    הספר הסביר שכל מאורע מחושבת ההסתברות בנפרד, כי זה לא משנה מה יצא לו בהטלות הקודמות, הסיכויים מתאפסים בכל הטלה מחדש. בין ההטלה הראשונה לשניה או לאחרות אין שום קשר… זה כמו שישאלו – לדנה יש 3 בנות, מה הסיכוי שהעובר שיש לה בבטן הוא גם בת? הסיכוי הוא 50:50 – העובר או הוא בן או בת וזה ממש לא משנה מה נולד לה לפני כן… בעצם המידע שהם נתנו רק נועד לבלבל אותך. בשורה תחתונה, השאלה היא "מה הסיכוי שיצא בהטלת 2 קוביות 6:6? התשובה לזה היא: הסיכוי להטיל בקוביה אחת את הספר 6 היא 1 חלקי 6. הסיכוי להטיל 6 בקוביה השניה הוא גם 1 חלקי 6. אבל, מכיוון שאת רוצה שבשתייהן יצא לך 6 (גם בקוביה מס' 1 וגם(!!) בקוביה מס' 2) ולא רק באחת מהן, את צריכה לכפול את הסיכויים אחד בשני. כלומר – שישית כפול שישית —> 1 חלקי 36. נראה לי שאת מבלבלת את דרך הפתרון עם פתרון לשאלה אחרת – אם היו שואלים "מה הסיכוי שיצא ב 4 הטלות רצוף 6:6" אז היית צריכה לחשב מה הסיכוי שבכל הטלה יצא 6:6 ואז לעשות "וגם" (כפל) בין כל 4 ההטלות והתוצאה הייתה 1 חלקי (6 בחזקת 4). מקווה שקלעתי למה שסיבך אותך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל מספר בחזקת 0 שווה ל1. מה לגבי 0 בחזקת 0? למה זה לא שווה ל1?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    חברים, אני אתחיל ואומר שהביטוי אפס בחזקת אפס הוא ביטוי לא מוגדר מבחינת המתמטיקה הרלבנטית למבחן הפסיכומטרי וזה החלק החשוב ביותר בהודעה שלי. למי שמתעניין מעבר לכך, אפס בחזקת אפס נקרא בשפת המתמטיקה צורת ביניים מכיוון שאין לו ערך שהוא מספר ממשי. מצד שני אם נבחן את ההתכנסות של הביטוי האלגברי X בחזקת X כאשר X שואף לאפס (ונעזר בכלים מתמטיים קצת יותר מורכבים ומופשטים) נקבל שהביטוי שואף לערך 1. כך שבאופן כללי (וגם במחשבון של ווינדוס שעושה קירובים) הביטוי אפס בחזקת אפס שווה 1. ובאופן ספציפי למבחן הפסיכומטרי אפס בחזקת אפס אינו מוגדר. שבוע טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בשאלה נתון טרפז חסום במעגל (AC ו-DB שוקיים) ונתונים נוספים על צלעות ומיתרים. שואלים על גודל זווית בתוך הטרפז, אבל אין נתונים לגבי זוויות. איך אני מתקדמת?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    בהגדרה של טרפז, כל טרפז החסום במעגל הוא שווה שוקיים. מכאן נובע AC=DB עכשיו, אחרי שציירת על הסרטוט את הטרפז, ואת יודעת שהקוטר חוצה את המעגל לחצי, אם תשלימי את השרטוט למשושה החסום במעגל, תראי משושה משוכלל (כי הוא חסום במעגל, ותבני את הרדיוסים, שיוצרים שישה משולשים שווי צלעות (גם לפי ההגדרה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אימון כמותי, עמוד 302, שאלה 14. אנו נדרשים להגדיר מה גדול יותר – 4 או מרובע חסום שאחת מצלעותיו שווה ל-1 (לא נתון שמדובר בריבוע!). עוד נתון שהאלכסונים של המרובע הם קטרים במעגל החוסם. ידוע שבריבוע חסום האלכסונים הם הקטרים, ולכן חשבתי שאפשר לעבוד הפוך – אם האלכסונים הם קטרים אזי שהמרובע החסום הוא למעשה ריבוע ולכן קטרו 1*4=4. לפי הספר כל שניתן להסיק הוא שמדובר במלבן (זוויות המרובע נשענות על הקוטר ולכן=90). בטוח שאי אפשר ללכת הפוך במשפט הזה?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    כל עוד לא נתון שהקטרים מאונכים זה לזה, אי אפשר להבדיל בין מלבן לריבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נתקלתי בבעיית תנועה עם מכונית שמהירותה נתונה בקמ"ש אבל שואלים על כמה מטרים היא תעבור בשנייה. איך אני ממיר קמ"ש למטר בשניה?
תגובה אחת
    אסף – מנהל פורום
    09:08
    06.08.23
    נניח שאני נוסע 1 ק"מ בשעה. זה בעצם אומר שאני נוסע 1 ק"מ ב60 דק'. בכל דקה יש 60 שניות ולכן אני נוסע 1 ק"מ ב3600 שניות (60 כפול 60) כל ק"מ הוא 1,000 מטר. אז אני בעצם נוסע 1,000 מטר ב3,600 שניות נצמצם קצת… (חילוק ב 1000) 1 מטר ב3.6 שניות לכן כדי לעבור מק"מ לשעה למטר בשניה צריך לחלק ב 3.6 כדי לעבור ממטר בשניה לק"מ בשעב צריך לכפול ב3

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איך עובדת שיטת האוזן בחלוקה בין שברים?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    13:08
    08.08.23
    אם יש חלוקה של שתי שברים לדוגמה:
    1
    _
    2
    ___

    1
    _
    4

    אז כופלים את החיצוניים וזה התוצאה של המונה ומחלקים אח"כ בפנימיים וזה התוצאה של המכנה דהיינו:

    1*4
    __
    2*1

    וזה שווה 2…

    מרי אם תקחי עיפרון ותבצעי את הפעולות בציור של חצי עיגול / סהר קטן, מתקבלת אוזן….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה אפשרויות שונות ייתכנו לבחירת שני מס' בין 1-100 כך שהמספר השני יהיה המספר העוקב לראשון? למה הם אומרים של100 אין עוקב? יש לו את 99! מספר עוקב למספר כאשר ההפרשים ביניהם הם 1 ושניהם שלמים. ולמה הם אמרו שהאפשרות למספר עוקב היא רק אחת?יש מספר עוקב מלמטה ויש מלמעלה!!! דחוף אם אפשר..ממש לא מובן!
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    הבעיה שלך נובעת מהבנה מוטעית של המושג מספר עוקב. 99 הוא לא מספר עוקב של 100. 100 הוא עוקב של 99. מספר עוקב הינו מספר שעוקב -בא אחרי- מספר אחר בהפרש קבוע כגון 2 הוא עוקב של 1 או 4 הוא עוקב זוגי של 2. במספרים עוקבים שליליים שזה עד כמה שידוע לי לא נכלל בפסיכומטרי שם -99 הוא העוקב של -100. מה שחשוב הוא מספר עוקב הוא המספר הגדול יותר ממספר כשלהו. שלקחת שבא אחריו בהפרש של אחד ( אלא אם מוגדר עוקב זוגי או עוקב אי זוגי) ולא מספר שקטן ממנו ב1. לכן לגבי השאלה ששאלת 100 לא אפשרי כי העוקב שלו הוא 101 שכבר לא נכלל בקבוצה שהוגדרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איך אני מוצאת את מספר האלכסונים במתומן?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    יש נוסחה למציאת מספר האלכסונים במצולע בעל n צלעות (אני לא יודעת אם זה מה שאת מחפשת אבל זה מה שאני מכירה): n(n-3): 2 בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ידוע כי הנוסחה לחישוב שטח מצולע משוכלל הוא צלע בריבוע כפול שורש 3 חלקי 4. עכשיו נניח ויש לנו 2 מצולעים- משושה ומתומן כאשר אורכי הצלעות שלהם שווים. אם נציב בנוסחה נקבל שהשטח שלהם שווה בניהם ולכל מצולע בעל אותו אורך צלע. האם השטח שלהם באמת שווה?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    הנוסחה הזו אינה נוסחה לחישוב שטח כל מצולע משוכלל, אלא נוסחה לחישוב שטח משולש משולש שווה צלעות בלבד. שטח משושה משוכלל שווה בעצם לשטחם של 6 משולשים שווי צלעות, לכן ניתן לומר ששטח משושה משוכלל הוא 6 כפול הנוסחה לשטח משולש שווה צלעות. עם זאת, שטחים של רבים מהמצולעים המשוכללים האחרים – ריבוע, מחומש, מתומן וכן הלאה – כלל אינם קשורים לנוסחה זאת משום שהם אינם בנויים ממשולשים שווי צלעות. בקיצור, מה שצריך לזכור זה שהנוסחה שהצעת אינה באמת נוסחה לחישוב שטח מצולע משוכלל, ושנוסחה זו קשורה למשולש שו"צ ו-משושה משוכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה בחלוקת מספרים שליליים אין שארית חלוקה?
תגובה אחת
    עופר פרקש
    16:08
    03.08.23
    שלום עידן, כשקראתי את השאלה שלך הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שכשמדובר על שארית חלוקה אנחנו מתייחסים רק למספרים טבעיים, כי הרי חלוקה של מספרים שליליים היא פיקטיבית (הרי אני יכולה לחלק עוגה אחת לחמישה אנשים, אבל לא יכולה לחלק מינוס עוגה לחמישה..). שארית החלוקה מתייחסת ליתרה שנשארת לי מחלוקה של משהו בכמות מסוימת למס' חלקים, וכשמדובר על מס' שלילי שמחולק במספר חיובי (או להפך) אי אפשר לדבר על יתרה. בכל מקרה, חיפשתי הסבר יותר מעמיק, ומצאתי תשובה שנתן אור שריר בפורום ב2007 : שארית מבחינה מתמטית מוגדרת עבור מספרים טבעיים באופן הבא: אם a ו-d הם מספרים טבעיים (וd שונה מאפס) אז קיימים q ו-r המקיימים את המשוואה הבאה: a = q*d + r q מבטא את המנה, ו-r מבטא את השארית. כלומר, בחלוקת a בd, מתקבלת מנה ושארית המקיימות את המשוואה הנ"ל. לדוגמא 6 חלקי 4: 6 = 1*4 + 2 כלומר המנה היא 1 (4 נכנס פעם אחת ב-6) והשארית היא 2. עבור מספרים שליליים ניתן להגדיר שארית בשני אופנים. לדוגמא מינוס 2 חלקי 5: -2 = 0*5 + (-2) או -2 = (-1)*5 + 3 נראה לי שזה מסביר בצורה ברורה מדוע כשמדובר על שארית חלוקה לא מתייחסים למספרים שליליים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בשאלה נכתב כך: שחקן שש בש הטיל שלוש פעמים ברציפות שתי קוביות הוגנות בנות שש פאות כל אחת וקיבל בכל שלוש הפעמים תוצאה של 6:6. מהם סיכוייו לקבל 6:6 פעם נוספת? התשובה של הספר אמרה שכל מאורע מחושב בנפרד ולמעשה אין חשיבות למספר הפעמים שיצא לו 6:6 כי הסיכוי הוא תמיד 1 חלקי 36. זה לא מסתדר לי כל כך. הרי אם הסיכוי להטיל 6 בקוביה פעם אחת שווה לשישית אז לפי מה שהספר אומר גם הסיכוי להטיל 6 בקוביה השניה הוא שישית והרי זה שני אירועים נפרדים אז הסיכוי להטיל 6 בשתי קוביות אמור להיות שישית ולא 1 חלקי 36. מקווה שלא סיבכתי יותר מדי ושלמישהו יש הסבר הגיוני בשבילי
תגובה אחת
    ספיר
    16:08
    03.08.23
    הספר הסביר שכל מאורע מחושבת ההסתברות בנפרד, כי זה לא משנה מה יצא לו בהטלות הקודמות, הסיכויים מתאפסים בכל הטלה מחדש. בין ההטלה הראשונה לשניה או לאחרות אין שום קשר… זה כמו שישאלו – לדנה יש 3 בנות, מה הסיכוי שהעובר שיש לה בבטן הוא גם בת? הסיכוי הוא 50:50 – העובר או הוא בן או בת וזה ממש לא משנה מה נולד לה לפני כן… בעצם המידע שהם נתנו רק נועד לבלבל אותך. בשורה תחתונה, השאלה היא "מה הסיכוי שיצא בהטלת 2 קוביות 6:6? התשובה לזה היא: הסיכוי להטיל בקוביה אחת את הספר 6 היא 1 חלקי 6. הסיכוי להטיל 6 בקוביה השניה הוא גם 1 חלקי 6. אבל, מכיוון שאת רוצה שבשתייהן יצא לך 6 (גם בקוביה מס' 1 וגם(!!) בקוביה מס' 2) ולא רק באחת מהן, את צריכה לכפול את הסיכויים אחד בשני. כלומר – שישית כפול שישית —> 1 חלקי 36. נראה לי שאת מבלבלת את דרך הפתרון עם פתרון לשאלה אחרת – אם היו שואלים "מה הסיכוי שיצא ב 4 הטלות רצוף 6:6" אז היית צריכה לחשב מה הסיכוי שבכל הטלה יצא 6:6 ואז לעשות "וגם" (כפל) בין כל 4 ההטלות והתוצאה הייתה 1 חלקי (6 בחזקת 4). מקווה שקלעתי למה שסיבך אותך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל מספר בחזקת 0 שווה ל1. מה לגבי 0 בחזקת 0? למה זה לא שווה ל1?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    חברים, אני אתחיל ואומר שהביטוי אפס בחזקת אפס הוא ביטוי לא מוגדר מבחינת המתמטיקה הרלבנטית למבחן הפסיכומטרי וזה החלק החשוב ביותר בהודעה שלי. למי שמתעניין מעבר לכך, אפס בחזקת אפס נקרא בשפת המתמטיקה צורת ביניים מכיוון שאין לו ערך שהוא מספר ממשי. מצד שני אם נבחן את ההתכנסות של הביטוי האלגברי X בחזקת X כאשר X שואף לאפס (ונעזר בכלים מתמטיים קצת יותר מורכבים ומופשטים) נקבל שהביטוי שואף לערך 1. כך שבאופן כללי (וגם במחשבון של ווינדוס שעושה קירובים) הביטוי אפס בחזקת אפס שווה 1. ובאופן ספציפי למבחן הפסיכומטרי אפס בחזקת אפס אינו מוגדר. שבוע טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בשאלה נתון טרפז חסום במעגל (AC ו-DB שוקיים) ונתונים נוספים על צלעות ומיתרים. שואלים על גודל זווית בתוך הטרפז, אבל אין נתונים לגבי זוויות. איך אני מתקדמת?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    בהגדרה של טרפז, כל טרפז החסום במעגל הוא שווה שוקיים. מכאן נובע AC=DB עכשיו, אחרי שציירת על הסרטוט את הטרפז, ואת יודעת שהקוטר חוצה את המעגל לחצי, אם תשלימי את השרטוט למשושה החסום במעגל, תראי משושה משוכלל (כי הוא חסום במעגל, ותבני את הרדיוסים, שיוצרים שישה משולשים שווי צלעות (גם לפי ההגדרה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אימון כמותי, עמוד 302, שאלה 14. אנו נדרשים להגדיר מה גדול יותר – 4 או מרובע חסום שאחת מצלעותיו שווה ל-1 (לא נתון שמדובר בריבוע!). עוד נתון שהאלכסונים של המרובע הם קטרים במעגל החוסם. ידוע שבריבוע חסום האלכסונים הם הקטרים, ולכן חשבתי שאפשר לעבוד הפוך – אם האלכסונים הם קטרים אזי שהמרובע החסום הוא למעשה ריבוע ולכן קטרו 1*4=4. לפי הספר כל שניתן להסיק הוא שמדובר במלבן (זוויות המרובע נשענות על הקוטר ולכן=90). בטוח שאי אפשר ללכת הפוך במשפט הזה?
תגובה אחת
    נטע – מנהלת פורום
    16:08
    03.08.23
    כל עוד לא נתון שהקטרים מאונכים זה לזה, אי אפשר להבדיל בין מלבן לריבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חיפוש

שירות לקוחות

רוצה לדבר איתנו באופן ישיר? שירות הלקוחות שלנו זמין לך ומחכה ממש כאן

בחן את עצמך

מדגדג לך לדעת מה זה הפסיכומטרי הזה? בדיוק בשביל זה בנינו עבורך מבדק פסיכומטרי שבסופו נשלח לך את הציון המשוער שלך בסמס

התחברות למערכת

התחברות מאפשרת לך לקבל הודעה על תגובות לפוסט שהעלת/לתגובה שכתבת

התחברות מהירה באמצעות

או

ישנה טעות בשם המשתמש או הסיסמה

אין לך משתמש? הירשם

הפנייה התקבלה, נהיה איתך בקשר בהקדם!